"Dopyt po čínskych značkách vzrástol medziročne o 42 % a celkový podiel týchto značiek na trhu je teraz viac než 70 %," uviedla v pondelok firma M.Video.
K nástupu čínskych značiek došlo krátko po tom, ako veľkí výrobcovia
smartfónov Samsung a Apple zredukovali predaj svojich výrobkov v Rusku v
reakcii na sankcie zavedené po útoku Ruska na Ukrajinu. To využili
Číňania a značky Xiaomi a Realme sú v súčasnosti jednotkou a dvojkou na
ruskom trhu so smartfónmi.
Moskva sa po uvalení sankcií zo strany Západu a odchodu viacerých
západných firiem stala podstatne viac závislá od Pekingu. Rusko začalo
výraznejšie využívať čínsku menu jüan, zvýšilo dodávky svojich energií
do Číny a vzrástol aj predaj čínskych áut na ruskom trhu po tom, ako sa z
neho stiahli mnohé európske automobilky.
Rovnaký vývoj nasledoval aj na trhu s mobilnými telefónmi. Zatiaľ čo v
roku 2022 bola v Rusku najpredávanejšou značka Apple a Samsung obsadil
tretie miesto, teraz značky klesli na tretie, respektíve 4. miesto.